Christine prøver noget nyt

“Du skulle altså virkelig tage at prøve det, det virker helt vildt godt for mig!”, spruttede min kollega begejstret. Hun har tidligere stiftet bekendtskab med både depression og stress, så jeg vidste, at der kunne være noget om snakken.

Men snakken drejede sig altså om hypnose. Selv-hypnose.

Som i: du downloader en app og lader en mp3-fil hypnotisere dig.

Hmm…

Så nu prøver jeg det. 

Jeg har indtil videre downloaded de apps, der hedder Stressfri, Selværd, Sov Godt, Hypnose, Motivation, Kærlighedsliv, Uafhæning og (tadaa) Sexliv. Ikke fordi jeg er et vrag på alle områder – tværtimod, det går jo rigtig godt – men fordi jeg er blevet nysgerrig. Virker hypnose på mig, og hvordan?

Man kan downloade dem gratis, og alle apps indeholder et par gratis bidder af en 12-15 minutter, men herefter koster det 119 kr. for en “session”, som man kan høre igen og igen. Jeg har fx købt den lydfil i Stressfri-app’en, som hedder “Høje forventninger”. Den varer 30 minutter, og den skal prøves, så snart jeg får tid.

Men allerede i går aftes TVANG jeg Biologen til at ligge og lytte til 12 minutters gratis “Sov godt”-hypnose, og selvom ingen af os sådan rigtigt kan gengive, hvad det resulterede i, eller blive enige om, hvem der sov først (han mener, jeg spjættede, og jeg mener, han trak vejret sove-dybt), så faldt vi i hvert fald begge i søvn undervejs.

Oplæseren (Jacob Strachotta) har en meget behagelig stemme, så man slapper nemt af. Men jeg har ikke prøvet de forskellige progammer nok til at vurdere, om jeg reelt er hypnotiseret eller bare temmelig afslappet.

Hvis du allerede har prøvet selv-hypnose-app’erne fra Human Progress, så vil jeg gerne høre om din oplevelse – virkede det for dig?

image1

Selv-hypnose er ikke det eneste, jeg har kastet mig ud i. Næ, selv-forkælelse er det nye sort i min verden.

Undervejs i mit stressforløb påpegede psykologen, at jeg kunne blive bedre til at sætte tid af til mig selv og samtidige give mig selv lov til at nyde det. Ligesom min mand er knalddygtig til at tage på mandefiskeweekend med gutterne, spille squash, bordtennis og golf, så skulle jeg gen-opfinde min fritid og finde plads i min egen kalender til aktiviteter, der handler om det, jeg har lyst til.

Wow, det var noget af en erkendelse! Jeg havde jo i flere år syltet “fritidsaktiviteter” og “hobby-hygge” til fordel for lange arbejdsdage og “jeg tager lige lidt arbejde med hjem”-aftener. Men hvad var det egentlig, jeg havde lyst til at lave i den sagnomspundne fritid?

Hvis jeg nogensinde har haft en særligt tidskrævende hobby – så har jeg glemt den! Men nu lader det til, at jeg har fået næse for det dér selvforkælelse. Jeg skal nemlig på lækkert weekendophold med spa-halløj på Comwell Keller Park med en kollegaveninde om nogle uger, og senere i maj snupper jeg en forlænget weekend i Paris med Bedsteveninden.

Så jeg synes, jeg er ved at have styr på selvforkælelse i stor skala. Selvforkælelse i lille hverdagsskala er indtil videre blevet til en semi-vellykket ansigtsbehandling og et potentielt foruroligende indtag af lakridspåskeæg.

image2

Skriv et svar

