Balloner og hvalpefeber

If you don’t transform from your pain, then it was for nothing.

– Elizabeth Gilbert

Værd at huske på, når gamle vaner sniger sig op på én. Især lige nu, hvor Fru Psyk har sendt mig ud i verden uden andet end verbale støttehjul. Det ville være dumt at cykle uden hænderne på styret og styrte igen-igen, ikke sandt? Så jeg øver, øver, øver mig i at tage luften ud af den ballon, der hedder ARBEJDE, mens jeg puster og pruster ind i den ballon, der hedder FRITID.

Ellers er der ikke så meget nyt. Der er en måned, til jeg fylder 29. Det er egentlig en alder, som passer mig rigtig godt, for at namedroppe og citere Maise Njor. Og så har jeg fået den idé, at vi kan være ejere. Af en hund. Bare en lille én, forstås. Udlejeren er overtalt. Opgangen skal lige give grønt lys. Men så skal Biologen og jeg også lige kigge hinanden dybt i øjnene, inden vi tager det spring. Sådan en fluffy lurendrejer kan jo blive en 12-15 år. Og vi bor på 60 m2 med lidt for meget “lort” og ret tynde vægge ind til henholdsvis Håndværkeren Fra Kertemiiin’ til højre og Par Med Barn til venstre. 

Men altså! Vi (læs: jeg) har kigget på hunderacen Bolognese – eller måske en Löwchen. Jeg er dog ikke helt enig med mig selv om, hvorvidt det er en god idé. Men der er skyllet en hunde-tsunami ind over min familie inden for de sidste par år. Ofte i perioder, hvor livet gør lidt ondt. Mine forældre og lillesøster fik en hund (Bichon Havannais / Lhasa Apso) for knap 3 år siden. Min moster fik en hund (Coton de Tulear) i foråret, lige omkring startskuddet på min sygemelding. Og i sidste uge ringede min lillebror og hans kæreste over Facetime for at præsentere seneste skud på stammen, en Malteser på 9 uger ved navn Charlie. Jeg elsker dem alle, hundene.

SO EIN DING MUSS ICH AUCH HABEN – følte jeg straks. Men nu må vi se… Mens vi kigger på dette billede:

lowchen

Skriv et svar

