Et skridt i den rigtige retning

Billede

Så fik jeg lige støvet Spotify-løbelisten af!

I selskab med Janelle Monae, MSTRKRFT og Sam Smith har jeg just gennemført min første løbetur siden.. hm – februar? Jeg troede, jeg ville have det for vildt ‘we-are-the-champions”-agtigt, når jeg atter nåede hoveddøren, men jeg måtte nøjes med et sidestik af dimensioner, mens jeg sendte en kærlig tanke til min New York ferie. For hvis man ikke kan præstere andet end en energiforladt luntetur, så kan man i det mindste gøre det med stil. I mit tilfælde iklædt mit all time favourite køb af de letteste løbesko og -tøj fra Nike Town.

Jeg ved faktisk ikke, om jeg må løbe endnu. For psykologen, altså. Jeg må gå ture. Eller – det skal jeg faktisk, men løb passer bedre til mit temperament, og min tålmodighed med min krop er ved at forsvinde. Da jeg blev sygemeldt, sagde lægen, at jeg skulle løbe – “løb, løb, løb, mærk din puls!” Men det stred imod alt det, min krop sagde. Den ville ikke – og den kunne ikke. Og jeg blev da heldigvis også bekræftet i den fornemmelse, da jeg endelig kom til psykologen.

Løb er fantastisk til at forebygge stress, men kan være decideret skadeligt, når man først ligger dér og roder rundt, efter at man har ramt stress-muren med 270 km i timen. Så jeg blev beordret hjem fra psykologen med ‘mental influenza’ (bliv i sengen/sofaen, se junk TV, kobl af, lav ingen huslige pligter) i en måneds tid, hvorefter jeg fik lov til at gå, cykle og dyrke absolut-begynder-yoga, men ikke motionere.

Derfor burde dagens løbetur føles som en kæmpe sejr. Måske kommer den følelse senere. Men lige nu er jeg mindst lige så ærgerlig over, at min fysiske form er ringe, som jeg er tilfreds med, at jeg tog det første skridt ud af døren.

Skriv et svar

